4ο Κυνήγι Θησαυρού 2006 – Ο θησαυρός της Αρχόντισσας.

Διοργανώτρια ομάδα:  Τσαχπινομπιρπιλιάρηδες

Νικήτρια ομάδα:  Τρέχα Γύρευε

Ο θησαυρός της Αρχόντισσας.

Στο παιχνίδι αυτό το κυνήγι αλλάζει κυριολεκτικά σελίδα. Μετά από τρεις διοργανώσεις που εδραίωσαν το θεσμό, η ομάδα Το Σόι μας παραδίδει την σκυτάλη της δημιουργίας στην περσινή νικήτρια ομάδα των Τσαχπινομπιρπιλιάρηδων των Αγγελιανών. Από δω και στο εξής ο εκάστοτε νικητής αναλαμβάνει και την ευθύνη της επόμενης διοργάνωσης.

Το θέμα του παιχνιδιού ήταν από την παράδοση των Αγγελιανών όταν η Αρχόντισσα του χωριού χάρισε ολόκληρη την ακίνητη περιουσία της στο μοναστήρι του Αρκαδιού με προχρονολογημένη ημερομηνία όταν οι Τούρκοι προσπάθησαν να την κατασχέσουν.

Όμως σύμφωνα με την ιστορία, άφησε μια πολιτιστική κληρονομιά στους μετέπειτα ελεύθερους Έλληνες που χαρακτήρισε <<θησαυρό>>. Τα πρόσωπα που πλαισιώνουν το μύθο αυτό όπως ο Νικήτας που η Αρχόντισσα εμπιστεύτηκε το θησαυρό είναι φανταστικά. Το ρόλο του Νικήτα ενσάρκωνε με απόλυτη επιτυχία ο Παναγιώτης Πετροδασκαλάκης. Την Παρασκευή 10-02-2006 πραγματοποιήθηκε ο χορός των κυνηγών στο κέντρο Κρήτη στου Σταυρωμένου.

Η βραδιά ξεκίνησε με την βράβευση της ομάδας Πιτσιρίκες νικήτριας του 1ου Παιδικού παιχνιδιού, καθώς και της ομάδας Ατίθασα Νιάτα του ΚΑΠΗ Δ.Γ για την τέταρτη συνεχόμενη παρουσία στο θεσμό.  Παραβρέθηκαν περισσότερα από 1000 άτομα που είχαν έρθει από νωρίς για τις παρουσιάσεις αλλά και για να πάρουν τα πρώτα στοιχεία για το παιχνίδι.

Κατά την διάρκεια των παρουσιάσεων δίνονταν διάφορα στοιχεία στις ομάδες με κατάληξη μια παλιά φωτογραφία που αν οι κυνηγοί την παρατηρούσαν προσεκτικά θα έβλεπαν ότι έγραφε Π.Σ.Α 13. Επίσης είχε και ένα κλειδί.

Έτσι το Σάββατο χρησιμοποιώντας το κλειδί που είχαν βρει το προηγούμενο βράδυ πήγαιναν στον Πολιτιστικό Σύλλογο ν Αγγελιανών στις 13.00 και αφού ξεκλείδωναν πήραν το φάκελο τους, με τα υπόλοιπα στοιχεία αλλά και ένα γρίφο που τους αποκάλυπτε την ώρα έναρξης για το παιχνίδι της Κυριακής.

Το παιχνίδι της Κυριακής:

Στις 09.00 το πρωί ο αρχηγός των διοργανωτών βγήκε από το Δημαρχείο και τραβώντας μια αφίσα αποκάλυψε την φράση << Εδώ ήρθες; Να πας στο υοσοιεγηχρα>> στις ομάδες που περίμεναν από τις 08.30 . Έπρεπε λοιπόν να μεταβούν πίσω στα στέκια τους. Εκεί παραλάμβαναν το πρώτο γρίφο από μέλος των οργανωτών. 

  • Μια επιστολή του Νικήτα για το μεγάλο βάρος που σηκώνει στους ώμους του, με επίκληση για βοήθεια της Θέμιδας στο έργο του, οδηγούσε τους κυνηγούς στα δικαστήρια του Περάματος.
  • Ένα ποίημα που σε κάθε τετράστιχο του έδινε κάποια γράμματα, σχημάτιζαν την λέξη Βιολογικός με κατάληξη τον Βιολογικό του Περάματος.
  • Τα λόγια της Αρχόντισσας προς τον Νικήτα με φράσεις κλειδί όπως να αντέξει σαν βράχος , που σμιλεύτηκαν με μαστοριά, προσδιόριζε σαν επόμενο προορισμό μας το άγαλμα του Σταύρου Καλλέργη.
  • Κάτω από το επόμενο μήνυμα με ένα είδος αόρατης μελάνης έγραφε ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ. Οι κυνηγοί έπρεπε να ζωγραφίσουν στο κενό κάτω από το μήνυμα με τον μαρκαδόρο που τους δόθηκε μέσα στο φάκελο, για να εμφανιστεί το κρυφό μήνυμα.
  • Ένας διάλογος του επιστάτη Αγγελή με ένα χωριανό του το Μάρκο αναφέροντας για δυο τριάδες που την ίδια στέγη μοιράζονται, κι αν παινέσεις το σπίτι σου, είχε σαν κατάληξη την Αγία Τριάδα στα Αγγελιανά.
  • Μια ακολουθία ωρών που οι κυνηγοί έπρεπε να τις βάλουν στο ρολόι τους με την σειρά, αποκάλυπτε την λέξη Παλιοκαμάρα, στέλνοντας  τις ομάδες στην παλιά γέφυρα Περάματος.
  • Μια μισό- ακαταλαβίστικη περιγραφή, από τα εννοούμενα καταλαβαίναμε ότι αναφέρονταν στο παλιό υπάλληλο  καθαριότητας τον Πολύδωρο και καταλήγαμε στην οικία του.
  • Μια άλλη περιγραφή από τα λόγια του Αγγελή αναφέρονταν στον Άγιο Φανούριο στον Αχλαδέ και στο Άγιο δέντρο με τα τάματα από τα ρούχα πιστών να το στολίζουν δείγμα πίστης και ευλάβειας των συμπολιτών μας.
  • Ένα ρέμπους το οποίο από την αποκρυπτογράφηση του είχε σαν λύση το Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών [ΚΕΠ] Περάματος.
  • Ένα σκίτσο που έμοιαζε με απεικόνιση δύο παραθύρων αναφερόταν στις κατόψεις των εκκλησιών της Αγίας Θέκλας και της Αγίας Φωτεινής όπου και η επόμενη στάση μας.
  • Μια καθημερινή απογευματινή διαδρομή της Αρχόντισσας <<εκεί που πάνε όσοι ψάχνουν για πέτρινο ξύσμα>> με φόντο μια υδρόγειο μας έστελνε σύμφωνα με μια παλιά λαϊκή δοξασία  στο Άγιο Ιωάννη των Αγγελιανών.
  • Ο επόμενος γρίφος μας θύμισε τις καταστροφές που έχει υποστεί από τα στοιχεία της φύσης  το γήπεδο του Περάματος με τις ομάδες να δίνουν εκεί το επόμενο ραντεβού τους.
  • Μια περιγραφή κοκκινοσκούφηδων απίστων με φόντο μια κουκουβάγια μας έστελνε στον Άγιο Γεώργιο Περάματος που στα χρόνια της Τουρκοκρατίας ήταν τζαμί.
  • Στον τόπο του απόλυτου λευκού που μάταια πασχίζαμε να βρούμε μετά από μια σχετική περιήγηση μας οδηγούσε στο παλιό ασβεστόλακο δίπλα από τα 5΄ Μαρινόπουλος.
  • Στη συνέχεια σαν Προκρούστης παρομοιάζονταν ο Ξούζης παλιός Τούρκος αγάς που ζητούσε διόδια από τους περαστικούς στην γέφυρα του Μπραχίμο.
  • Ο γρίφος παρουσίαζε θέμα απεικόνισης νεκράς φύσης σε άλλη διάσταση και αναφέρονταν στο Ζωγράφο-Αγιογράφο Χρηστίδη όπου ακολούθως καταλήγαμε στην οικία του στο Πέραμα.
  • Γρίφος θησαυρού:  Ο τελικός γρίφος είναι μια πορεία που ξεκινά να δίνει του φετινού θησαυρού, έχοντας σαν σημεία αναφοράς τα σημεία των τριών προηγούμενων θησαυρών. Οι κυνηγοί έπρεπε να καταλάβουν ότι το σημείο που ψάχνουν είναι βορειοανατολικά του Περάματος. Το θηρίο που αναφέρει ο γρίφος είναι τα μηχανήματα της κοινότητας που τώρα πλέον δεν λειτουργούν. Όταν οι κυνηγοί τους γύριζαν την πλάτη έβλεπαν ένα μικρό σπιτάκι δίπλα στις Φραγκοσυκιές [Φράγκος Δράκος] και δίπλα του μια χαρουπιά. Κι εκεί πια δεν είχαν να κάνουν τίποτα άλλο παρά να απλώσουν το χέρι και να κόψουν το μοναδικό καρπό [που για ζύγι σε καράτια οι Μυσιρλήδες χρησιμοποιούσαν ]δηλαδή το χαρούπι που ήταν δεμένο στην χαρουπιά. Μέσα του υπήρχε το κλειδί που άνοιγε το μπαουλάκι του θησαυρού που όλη τη μέρα κλειδωμένο έξω από την είσοδο του Δημαρχείου περίμενε. Οι ομάδα των Τρέχα Γύρευε έφθασε πρώτη και εν μέσω ξέφρενων πανηγυρισμών, ξεκλείδωσε τον θησαυρό της Αρχόντισσας, κατακτώντας την δεύτερη τους νίκη στο θεσμό, παραλαμβάνοντας  παράλληλα την σκυτάλη της επόμενης διοργάνωσης.

Πηγές πληροφοριών-βιβλιογραφία:

1.     Εφημερίδα Ρέθεμνος 18-02-2006, Αθηνά Ε. Πετρακάκη

2.     Εφημερίδα Κρητική Επιθεώρηση 14-02-2006

3.     Αρχείο ομάδας Τσαχπινομπιρπιλιάρηδες

4.     Αρχείο ομάδας Στραβά Κουλούκια

Κοινοποιήστε και δείξτε μας την αγάπη σας: